Tyhjennä
Etusivu / Uutiset / Jethro Rostedt: Asenne ratkaisee myynnissä
14.6.2017

Jethro Rostedt: Asenne ratkaisee myynnissä

Jethro_070617pien_437x312.jpg

Kivenkova liikemies ja yrittäjä Jethro Rostedt vieraili Seinäjoella kertomassa mitä myynti on ja miten asenne ratkaisee.

 -Huolestuttavaa on se, että ihmiset valittavat ja kyttäävät toisia ja omat hommat jäävät tekemättä, lataa Rostedt heti alkuun.

-Kadehditaan toisia ja stressataan. Myyjän pitää keskittyä myyntityöhön eikä ansaintalogiikkaan, someen tai muuhun epäolennaiseen. Mieti kuinka paljon ihmisillä menee aikaa hukkaan somettaen ja kommentoiden kaikkea epäolennaista. Aikaa kuluu, kun hypätään palaverista toiseen ja tehdään strategioita. Pitää keskittyä olennaiseen: Myymiseen.

-Hyvä myyjä tekee pitkää päivää, hänellä on luottamus asiakkaan kanssa ja hän tietää mistä puhuu, kertoo Rostedt hyvän myyjän ominaisuuksista.

-Hänellä on myös tavoitteita. Hyvä myyjä on sympaattinen ja osaa kuunnella ja kysellä kuulumisia. Yrityksen pitää seurata mihin oma ala menee ja muuttua sen mukaan. Tulevaisuudessa näkisin, että kaikki toimivat somessa, nettisivuja ei ole enää olemassa. Asiakas tekee ostopäätöksen pääsääntöisesti kotona. Suomessa jälkimarkkinointi on lapsen kengissä. Kerran saavutetusta asiakkaasta kannattaa pitää kiinni. Uuden asiakkaan hankinta vaatii paljon aikaa ja rahaa. Näin se vaan menee, sanoo Rostedt.