Etusivu / Työelämän palvelut / Referenssejä / Kauppakeskus Epstori
Epstorin tavoitteena tyytyväinen ja hyväntuulinen asiakas

  

Suomalainen_kirjakauppa.gifSeinäjoen Suomalainen Kirjakauppa on mukana Sedu Aikuiskoulutuksen hallinnoimassa Tykes-hankkeessa, jonka tarkoituksena on saada Kauppakeskus Epstorista Suomen hyväntuulisin kauppakeskus. Mitä tämä sitten käytännössä yritykselle tarkoittaa?

– Hankkeella on kaksi pääpainopistettä, joista ensimmäinen on kehittää sisäistä viestintää kauppakeskuksessa. Toisena kehityskohteena on palvelun laatu, mutta kaiken kaikkeaan tässä on lopulta kyse sekä henkilöstön että asiakkaiden viihtyvyydestä – haluamme todellakin, että Epstorista tulisi Suomen hyväntuulisin kauppakeskus!, kommentoi Suomalaisen kirjakaupan myymäläpäällikkö Pekka Piispanen.

Hankkeen konkreettisia toimenpiteitä ovat esimerkiksi eri aihealueittain jaetut kehittämisryhmät sekä asiakas- ja henkilöstökyselyt. Ihan ensimmäisenä kauppakeskukselle tehtiin kuitenkin arvoäänestys, johon osallistui koko lähes 150-henkinen henkilökunta.

– Hankkeen aikana laadimme Epstorille yhteisten pelisääntöjen käsikirjan, jonka täytyy noudattaa valitsemiamme arvoja. Käsikirja tulee olemaan tärkeä jo nykyisille työntekijöille, mutta ennen kaikkea uusille työntekijöille perehdyttämisen välineenä. Koko kauppakeskuksen henkilökunnalla on tärkeää olla viimeisin tieto kauppakeskuksen asioista – näin kauppakeskuksen asiakkaat saavat mahdollisimman hyvää palvelua! Kyse on kaupallisesta viihtyvyydestä, toteaa Piispanen.

Suomalainen Kirjakauppa ei epäröinyt hetkeäkään hankkeeseen mukaan lähtemistä, onhan se ollut mukana Epstorilla koko sen olemassaoloajan, lähes 20 vuotta. Vuonna 2008 tehty laajennus toi mukanaan uusia liikkeitä, joten hanke tulee hyvään saumaan.

– Yhteenkuuluvaisuuden tunne lisääntyy, kommentoi Suomalaisen Kirjakaupan osastovastaava Nina Leppänen.

Koko henkilökunta on sitoutunut hankkeeseen, joka osaltaan myös motivoi ja sitouttaa henkilöstöä tekemään parhaansa.

– Periaatteenani on, että jokaista asiakasta on kohdeltava niin kuin hän olisi tullut meille kylään, kuvailee asiakaspalvelun kehittämisryhmässä oleva Leppänen.